Reacties en gebedspunten

Lieve mensen,

Tijdens Dorpentocht 316 van 5 april tot en met 23 mei 2021, zijn er mooie ervaringen opgedaan door vele wandelaars. Lees hier de verhalen! Wil jij ook nog iets vertellen over wat je is bijgebleven tijdens Dorpentocht 316? Plaats je bericht dan op deze pagina…

Dorpentocht 316 was een wandeltocht in Noord Nederland tussen Pasen en Pinksteren. Van 5 april tot en met 22 mei 2021.

<< terug naar Dorpentocht 316

16 thoughts on “Reacties en gebedspunten

  • willem

    Gisteren van Oentsjerk, aldsjerk, rinsumageest, damwoude naar Dokkum met een mooie enthousiaste groep mensen; Om door de verschillende dorpen te gaan was de tocht ongeveer een 3 km langer gemaakt; een hele goede keuze. Ik elk dorp gebeden – in Rinsumageest speciaal voor de Heilige Geest – ik dacht ook daar voor de Bonifatius kerk, maar misschien was dat ook wel in Damwoude. De hele weg hadden we 2 fietsers, die in elke plaats bij ons gingen staan en meebaden. Onderweg ook diverse ontmoetingen – met mensen gesproken – een aantal keren heel ontroerend; wat kruisjes uitgedeeld – soms gebeden met iemand, die zich heel eenzaam voelde. Toen we aankwamen in Dokkum ging er een brandweerauto met sirene voor ons uit – Dat zorgde voor heel veel bekijks met veel mensen voor de ramen en of op straat. er waren daar net wat ouderenwoningen; Prachtig getimed met de sirenes aan. we liepen een paar honderd meter bij de brand langs. Dokkum is een prachtige stad. Dat hebben we gezien. Tenslotte de geweldige ontvangst in hartje dokkum met broodjes soep en koffie en een mooie afsluiting met bandje en muziek en zo de dag op deze wijze afgesloten met een vurig gebed voor Dokkum en als slotstuk het leid ‘Bouw uw Koninkrijk’. En zo trekken we verder!! Dokkumers e.a. bedankt

    Beantwoorden
  • Piebe

    Vandaag gestart in Joure met een mooie groep enthousiaste wandelaars. Ondanks de regen een mooie wandeling gehad. Mooie gesprekken en elkaar kunnen bemoedigen. Op een balkon bij een verzorgingshuis stond een vrouw ons enthousiast toe te zwaaien. Onderweg zagen we zo nu en dan mensen voor de ramen staan, werd er door mensen gezwaaid en regelmatig getoeterd. Halverwege kwam een vrouw op de fiets ons tegemoet en stopte bij ons. Ze vroeg zich af of wij een doden waken of iets dergelijks hielden. Ze was ‘ons’ gisteren ook tegengekomen in de omgeving van Akkrum. Ze was niet gelovig en nieuwsgierig. We konde de boodschap van Hoop en liefde brengen. De vrouw was benieuwd waar de tocht morgen naar toe ging. Het deed haar wat en was nieuwsgierig geworden. We hebben haar verwezen naar de website van UiC. Ik kreeg de indruk dat ze maandag ergens in de omgeving/route naar Bolsward fietst.
    Tijdens de tocht liep een vrouw uit Sneek mee van bijna 82 jaar. Ze vond het geweldig en liep op tempo mee. Ze was helemaal enthousiast over het initiatief. We zijn met koffie, thee en soep hartelijk ontvang in de mooie Martini kerk in Sneek. Daar hebben we de tocht gezamenlijk afgesloten. De contactpersoon van Sneek had een lijst met gebedspunten van de kerken uit Sneek gekregen en die in gebed gebracht. Daarna hebben wij gezamenlijk in gebed met elkaar afgesloten.

    Beantwoorden
  • Nanneke van der Heide

    Heel mooi verwoord Willem! Ik was het al bijna vergeten van die rij… 😉 Dat was ook een bijzonder moment!

    Beantwoorden
  • Nanneke van der Heide

    Fantastisch! Wat in bijzondere dorpentocht was dit. We begonnen in Akkrum met het zingen van Samen in de naam van Jezus. Daardoor kregen we meteen de kracht om te starten met de route. Onderweg hadden we geweldig weer. God straalde door de zon heen naar ons en liep met elke voetstap met ons mee. Door Hem is dit allemaal mogelijk! God heeft ervoor gezorgd dat er een geweldige groep mensen bij elkaar is gekomen. Ik heb genoten van de gesprekken die ik mocht hebben. Ik heb weer geleerd hoe belangrijk het is om God te betrekken in je leven. Dat je anders teveel in hetzelfde cirkeltje blijft rondkruipen, terwijl God je met alle liefde wil hebben. Zonder Hem kunnen we onze doelen niet halen. Hij is zo allemachtig groot en dat heeft Hij gisteren weer bewezen. We hebben veel gebeden onderweg wat ook erg speciaal was. Zoals voor een boer uit Akkrum die door een zware periode gaat. Hij verdient het om gezien en gehoord te worden. Zo is er nog een vrouw uit Akkrum die ook onze bemoediging nodig heeft. God legde ons de woorden in de mond en de liefde om uit te delen. In Joure spraken we met een vrouw die met haar man 25 dagen in quarantaine had gezeten vanwege beide Covid19 besmet te zijn geweest. Ze gelooft ook in God en vond het heel mooi om ons zo met het kruis te zien. We zijn heel hartelijk verwelkomd in Joure bij een kerk waar we soep en een stukje suikerbrood hebben gekregen en lekker bakje thee erbij. Echt een geweldige dag!

    Beantwoorden
  • Willem

    Akkrum – Terhorne – Terkaple- Goëngahuizen – Broek – Joure; samen in de naam van Jezus. Was een prachtige tocht – droog- zonnig – fris – mooie wolken; en en koffie met een dikke koek onderweg verzorgd door Hielke en Antsje. Een mooie groep – gemiddelde leeftijd 40 jaar; en dat kwam door mij😃. NA 16 kilometer voelde het als een warme familie. We hebben mooie ontmoetingen gehad onderweg. In de verschillende dorpjes gebeden. Er waren veel mensen op de weg. Kwam een fietser voorbij, die riep : Hup Jezus! Vooral in Joure zelf een paar mooie gesprekken over het kruis; een paar kruisen uitgedeeld met een boekje. Een vrouw die vroeg om voor een complex ouderen woningen te toeteren en dan voor hen te bidden. We zijn op een rij gaan staan en hebben ze met elkaar gezegend. Een mooi moment. En daarna de ontvangst in Joure; Heel mooi hoor en hartelijk met koffie, soep en suiker. Drie mensen incl. de dominee van de kerk. Alle waardering!! Met de opmerking: Het kon toch niet zo zijn, dat jullie niet welkom zouden zijn. Daarna samen gebeden voor Joure. En zo trekken we weer verder! Dankbaar!

    Beantwoorden
  • Francis

    Ik ben gister mee gelopen van Akkrum naar Joure. Wat was het een belevenis en fijne gesprekken onderweg, ik heb genoten! Om onderweg te zijn met zulke warme mensen was echt fantastisch! Alle organisatoren en meelopers bedankt! Het was me een waar genoegen. Be Blessed!
    Groet, Francis

    Beantwoorden
  • Willem

    Ik wil nog 1 vermelding doen over de tocht van Overijsel naar Friesland; Steenwijk – Wolvega. We hebben een 4e provincie meegenomen!! we werden in Wolvega onthaald met een roos!! Die met liefde werd utgedeeld. Dat is een Woord, dat past bij het beeld van de rode roos!!

    Beantwoorden
  • Willem

    Elke dag in vol vertrouwen achter het kruis aan. Het is een groot kruis; Vandaag was een spannende dag; we zagen onderweg, dat het kruis meer begon te wiebelen. Aangekomen op de eindplek met het kruis bleek er metaalmoeheid te zijn opgetreden; het kruis stond vrijwel los op de kar. Mooie zegen, dat hij is blijven staan!!! En …… een tweetal mensen, die meeliepen en daar ter plekke waren hadden ervaring met lassen en gaan het kruis repareren! Wat een mooie voorzienigheid en tegelijkertijd beschikbaarheid van mensen daar! Dat gold ook voor het beschikbare lasapparaat; meegenomen naar zijn werkplek in Wolvega, zonder te weten waarom. Begreep het zelf ook niet en vertelde, dat hij zich afgelopen week ook al eens geërgerd had aan het apparaat en er een schop tegen aan gegeven had. Dat is nu voorbij!! Top mensen daar. Zo is de dorpentocht van het kruis iets van ons allemaal; we doen het samen! Prachtige zegen!!

    Beantwoorden
  • Willem

    Vandaag de tocht vanuit het het hart van het stadje Steenwijk naar Wolvega; In Steenwijk was het erg druk. Mooi! Onderweg met een prachtige groep mensen met passie; Naarmate we langer onderweg waren voelde het voor mij steeds meer als ‘het onderweg zijn met een grote familie. We werden geweldig verwelkomd door de gemeenschap uit Wolvega. Onderweg voegden een aantal mensen in en bij aankomst stonden er mensen te wachten en te supporteren. Een jonge man maakte een filmpje; op de vraag of hij ook wat met het kruis had antwoordde hij van ‘nee’! op de vraag waarom hij dan filmde zei hij, dat het niet vaak voor komt dat er een groot kruis voorbij komt. En vervolgens deelde hij het bericht. Zo gaat het nieuws rond van het kruis dat door Jezus hoop en redding biedt. De afsluiting hebben we gedaan bij Sickengaoord 1. Samen zingen en getuigen met het lied: Ik wandel in het licht met Jezus. Samen bidden voor Wolvega en elkaar! We hebben elkaar gezegend met de zegen van God en zijn met vreugde in het hart naar onze huizen gegaan. Gezegende zondag

    Beantwoorden
  • Luit en Barbara

    Vandaag lopen we het kruis van Meppel naar Steenwijk. Het gaat natuurlijk niet om het kruis, het gaat om Jezus! Het kruis is dan een heel herkenbaar symbool. Als je in kapelletjes kijkt hangt daar ook vaak een kruis met Jezus er aan. Dit kruis is leeg. Wij kennen de opgestane Heer. Het is bijzonder als je zo er achteraan loopt en alle tijd hebt om hierover na te denken. Ook met de andere wandelaars heb je gesprekken over wat hen raakt. Heel inspirerend. Wij begonnen met mooi weer, de zonnebril mocht wel op. Via een omweg langs Nijeveen, daar waren werkzaamheden, door de velden, langs het spoor, een onverharde weg en in de regen die inmiddels was gaan vallen, hielden we een moment van stilte en gebed. Ons beetje afzien staat in geen verhouding tot het offer van Jezus. Ons past dankbaarheid en nederigheid. Inmiddels is het weer droog en wisselen we regelmatig van bestuurder van het vervoermiddel van het kruis. We hebben fijne gesprekken onderweg en we zeggen tegen elkaar dat het altijd goed is om met christenen onderweg te zijn. Nooit gedoe, goede harmonie en omkijken naar elkaar. We kwamen we om 18.15 aan in Steenwijk. Bij de stadsgrens van Steenwijk kwamen er broeders en zusters ons tegemoet en het laatste stuk met ons meelopen. Hartverwarmend!
    Daar een warm onthaal in de Koning met soep en broodjes. En een afsluitng op het marktplein. Wij kijken terug op een insprirerend dagdeel, een pluim voor de organisatie en dank aan onze medewandelaars.

    Beantwoorden
  • Janny

    Vandaag ging de tocht van Koekange naar Meppel. Door de contactpersoon in Koekange was er een mooie route uitgezet. We gingen langs drie oude kerken, Koekange, Berghuizen en Blijdenstein. Bij elke kerk stopten we en baden voor de gemeente. In de oude kerk in Blijdenstein was de deur open en stond de koffie klaar! We hadden een ontroerend moment bij de boerderij in Ruinerwold. We bleven staan voor de boerderij en baden voor het gezin en voor de buren. In een keer komt er een buurvrouw bij ons staan. Ze verteld dat dit kruis en dat wij er staan haar erg raken en haar goed doen. Dit is positieve energie i.p.v. de ramptoeristen die hier massaal komen. We lopen verder zijn een poos later onder de indruk van een monument, een herinnering voor een verkeersslachtoffer, een jongen van 20 uit Meppel. We bidden kort voor dit gezin. In Meppel staat ook daar een kerk open, de kruiskerk, we parkeren het kruis voor de deze kerk. We worden warm door de heerlijke soep en bidden samen voor Meppel.

    Beantwoorden
  • Rob

    Een mars van eenheid. Zo hebben we de dorpentocht van gisteren ervaren. Met een mooie groep van 14 mensen hebben we het kruis van Westerbork naar Beilen gebracht. Een fijne wandeling… ontspannen, samen. In Westerbork hebben we “samen in de naam van Jezus” gezongen. Als samen zingen al niet verbindt, dan zijn het zeker wel de woorden van dit lied. Het 2e couplet vertaald heel treffende het doel van deze dorpentocht316:

    Heel de wereld moet het weten
    Dat God niet veranderd is
    En zijn liefde als een lichtstraal
    Doordringt in de duisternis
    De weg van God is niet te keren
    Omdat hij er over waakt
    En de Geest verbreekt de grenzen
    Die door mensen zijn gemaakt

    Eenheid in Jezus, over alle kerkmuren heen. In Beilen hebben Martin, Liesbeth en Ruben ons fijn ontvangen: we waren welkom. En zo voelden we ons ons ook. Het Kruis van Jezus is welkom. We hebben voor eenheid – tegen de verzuiling, voor de GGZ-instelling, tegen de familievetes, en voor een zegen over Beilen. Zo hebben we ook samen het lied “Good Good Father” gezongen. We mogen weten dat God tegen ons zegt: “Ik ben bij je, je hoeft niet bang te zijn” (Jesaja 41:10).

    Beantwoorden
  • Janny

    Gisteren mochten we wandelen van camping Buitengewoon in Schoonloo naar het mooie dorp Westerbork. Eerst een prachtig stukje door de bossen en daarna kwamen we in Erp. We zochten een plekje om even te pauzeren en te bidden voor Erp. Voor een huis zit een jonge vrouw, ze staat op als ze ons voorbij ziet gaan. Ze is christen en in haar tuin drinken we koffie en mogen voor haar en haar man bidden. En samen bidden we voor dit mooie dorp waar dit mooie stel graag Christus willen laten zien. Bemoedigend gaan we verder. Onderweg nog meer korte gesprekjes. In Westerbork worden we ontvangen door twee echtparen. Samen bidden we voor Westerbork, samen verontmoedigen we ons voor de zwarte bladzijde uit de geschiedenis. De deportatie van meer dan 100.000 joden uit Westerbork. We bidden of dit juk, dat nog op deze streek rust, verbroken mag worden. We bidden voor de bloei van Westerbork. We lezen Jeremi 29 We zingen: Jezus wij verhogen U wij erkennen U als Heer.

    Heer bouw Uw troon ook in Westerbork

    Beantwoorden
  • Willem

    Goedemorgen, afgelopen zaterdag een prachtige gezegende wandeling gehad naar Bedum met de start in het centrum van zuidhorn; Er waren mensen, die ons uitzwaaiden en ook een eerste stuk meeliepen. Mooie start op het plein; paar marsen uitgedeeld aan kinderen; Voor mij persoonlijk ook een zegen; ik zou als enige teamleider mee; Sonja appt avond daarvoor – ik wil ook wel meelopen; Haar gevraagd om de leiding te nemen; TOP! Zo viel tijdens de tocht de zaak mooi in elkaar; 20 km is toch een aardig einde – je stopt vaker dan normaal. Zo stond er halfweg een dochter van een loper ons op te wachten: zij deelde chocolaatjes uit; hebben er direct ook maar even een deelmomentje met elkaar van gemaakt. Eén van haar kinderen wilde graag een stukje meerijden naast Jan de Chauffeur. 😇. Aldus. Gezellig voor jan. Een 5-tal km verder stond de moeder om haar dochter weer mee te nemen. Het was juist toen, dat 1 van de wandelaars het te ver vond – kwam mooi uit. 🌈. Onderweg dicht bij Aduard kwamen we een jonge dame – tegen – kort gesprekje over het kruis. In Aduard mag ook wel meer licht komen. Wie weet neemt zij nog contact op! We kwamen nog wel wat fietsers en racefietser tegen; Probeerden altijd tijdig aan de kant te gaan – was een smal fietspad. Iedereen heel vriendelijk en soms een klein praatje – zwaaiende mensen voor de ramen – soms fotograferend. We willen ook laten zien, dat we niet tot last te willen zijn, maar liefdevol de liefde van jezus zichtbaar maken. Niet opdringen. We zijn geweldig verwelkomt in Bedum met broodjes etc. bij een loods met een prachtige ontmoeting, waar we wat koffiemokjes van Unite in Christ hebben uitgedeeld; Vlak daarvoor hebben we de afsluiting op de walfriduslaan ; daar waar Walfridus het Christendom naar Bedum heeft gebracht; zie live stream Unite in Christ. https://www.facebook.com/profile.php?id=100011453941056 Onderweg hoorde ik verder van prachtige gezegende en bemoedigende gesprekken; Niet volledig, even een klein beeld, zoals ik het heb ervaren en gezien.

    Beantwoorden
  • Aukje de Jong

    Dank, dat we gisteren een wandeltocht van verbinding hebben gehad, als broers en zussen uit verschillende plaatsen en dat er broers en zussen uit Zevenhuizen aanwezig waren om het kruis over te dragen naar broers en zussen in Roden. Er was een mooie kring van 30 mensen bij elkaar en hebben samen eenheid ervaren.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *